V Microsoft Excel lze snadno vyplnit do tabulky řadu po sobě jdoucích čísel, stejných čísel nebo jiných údajů, měsíců, dnů apod. Údaje lze rychle vyplnit pomocí funkce automatického vyplnění. Postupujeme následovně:
- Kurzorem myši se přesuneme do pravého dolního rohu aktivní buňky, jejíž obsah chceme zkopírovat.
- Při změně kurzoru na černý křížek, stiskneme levé tlačítko myši.
- Držíme levé tlačítko myši a přetahujeme do požadovaného směru.
- Pustíme levé tlačítko. Obsah buňky se zkopíruje do požadovaných buněk.
- Po ukončení kopírování se v pravém dolním rohu objeví tlačítko Možnosti automatického vyplnění.
- V případě, že chceme vyplnit řadu čísel, podržíme během přetahování myši klávesu Ctrl (popř. zvolíme příkaz Vyplnit řady).
- Potřebujeme-li kopírovat formáty, zvolíme příkaz Pouze vyplnit formáty.
- Klepnutím na příkaz Vyplnit bez formátování zkopírujeme data se zachováním původního formátu.
Poznámka: Při tažení kurzorem myši doprava nebo dolů se vytvoří vzestupná řada, při tažení doleva a nahoru řada sestupná.
Automatické vyplnění v Microsoft Excel
Poznámka: Možnost Dynamické doplňování můžeme použít například pro rozdělení textu do více buněk (viz tip Rozdělení textu do více buněk) nebo naopak pro sloučení textu z více buněk do jedné (viz tip Spojení textu z více buněk do jedné).
Více se o možnostech automatického doplňování můžete dozvědět na školení Excel základní.